Mindenféle agymenés vitorlázásról, fenntartható életmódról

Skipper

2013/07/26. - írta: -Vadember-

     Rég nem írtam bejegyzést, aminek a függőben lévő dolgaim voltak az okai.

Tegnap végre átvehettem a Day Skipper Certificate-t! Fizikailag! Erre muszáj lesz majd valamikor inni egy korsó Nelson's Blood nevezetű grogot. Nem is akárki nyújtotta át, de ez maradjon titok. 

A lényeg, hogy sikerült, megvan végre az elméleti vizsgarész is a nyolc napos gyakorlati mellé, így most már vihetek 24 méter hossz, és 150 tonna összsúlyig vitorlást tengerre. Viszonylag magas mércét állítottam magamnak, amin néhány kérdésében most is elvéreznék, mint például a helyes szélirányok berajzolása meteorológiai izobár térképre ( és a mai napig nem megy 3d-ben elképzelni dinamikájában egy frontot, és a felhőzetek beazonosítása sem megy perfektül - mondhatni. Volt olyan kérdés, aminek a válaszadásából kifelejtettem olyasmit, amivel egyébként tisztában vagyok. Ilyen volt a pozíciómeghatározások közül a mélységméréssel történő technika. Az árapály jelenséget úgy érzem egész tisztességesen kifejtettem, ugyanígy nem okozott különösebb gondot a bójázási rendszerek, világító tornyok kódjai, térképészeti feladatok módjai... természetesen tudatában léve azzal, hogy az óceánt jottányira sem érdekli, hogy kinek miről van papírja:)

bookz.jpg

Egyenlőre most ennyit írok, és várom a további fejleményeket - folyamatban részben lévő, és új lehetőségek, amik mostanában villantották meg magukat.

...jó lenne megtanulni gitározni

komment
süti beállítások módosítása