Mindenféle agymenés vitorlázásról, fenntartható életmódról

Hajókérdés

2013/04/29. - írta: -Vadember-

"Vannak azok, akiket egy óceán választ el egymástól, és vannak olyanok, akiket az óceán köt össze"

s.k.

     Mindenképpen vitorlás - szerintem ez elég egyértelmű. Valamikor réges régen nyűgözött le egy BBC tévéfilm sorozaton keresztül a tengeri mesterség, annak minden csínjával, szépségével, veszélyességével és természetességével, ahogy az ember megszelidíti az elemi erőket. Peter Gilmore emlékére egyszer bontok majd  egy palack igazán kifinomult O'porto-t a fedélzeten, feltéve ha feljutok rá. 

    Több érv is felsorakozik még a praktikum javára. Ingyen van az üzemanyag végtelenített mennyiségben- ez nem elhanyagolható tényező, elvégre nem vagyok olajsejk. Környezetbarát, csendes. Különleges tudást igényel a vitorlákkal való bánás, ami egyeseket visszariasztana, ellenben én kifejezetten vonzónak találom, hogy egy régi mesterséget kell megismernem - cserébe pedig a végtelen szabadságot kapom, szemben egy motoros hajóval, aminek erőteljesen behatárolja az üzemanyagkészlete a bejárható utat. Vitorlákkal igazodhatunk a jellemző szelekhez, a természet lüktetéséhez és dinamizmusához - megtalálva a harmóniát a mindenséggel, a belső békét, és minthogy minden összefügg mindennel, ezáltal a kívánt irányba terelve kapcsolatainkat társainkkal és önmagunkkal - amely pedig alaposan ránk fér emberekre.

     Két építőanyag szimpatikus számomra, amiből a hajó készülhet. Fa és Fém. A Levegő hajtja, a Víz az otthona, a Tűz pedig bennem lángol. Az alkímiai menyegzőhöz egyenlőre két hajótípus az, ami igazán szóba jöhet, az egyik a Badger Dory, talán dzsunkavitorlázatal. Viszonylag olcsón megépíthető.

tumblr_l4u4i1rWrq1qz4w5do1_500.jpg

     A másik lehetséges hajó egy norvég mentő/kutató vitorlás, amelyet főként a 19.század végén használtak bajba jutott halászok mentésére. Az R/S Colin Archer impozáns hajó, és bizonyított - nem mellékesen pedig egy norvég múzeum a rendelkezésemre bocsájtja a komplett építési dokumentációt - némi levelezés eredményeképpen:) Egyébként nem lenne ellenemre Marine Grade aluminiumból építeni/építtetni a festés és cinkelés megspórolása miatt, de ez megdobná a költségeket, ami egyenlőre a legerősebb tényező ebben a pillanatban, és még pár évig mindenképpen.

image002.jpg




    Mivel az építés drága mulatság, a használt öreg roncs megvásárlása és felújítása reálisabb megközelítés a kezdetekhez, és még így is legalább két év mire lesz ebből valami a dolgok mostani állása szerint.

 

komment
süti beállítások módosítása